mandag den 5. september 2011

Jeg blev gift med en kommunist

Philip Roth

Udkommer d. 23-09-2011

JEG GIFTEDE MIG MED EN KOMMUNIST er historien om Ira Ringolds storhed og fald. Han begynder som grøftegraver i 1930’ernes Newark, New Jersey, bliver en stor radiostjerne i 1940’erne og ender med at blive ødelagt både professionelt og menneskeligt af 1950’ernes heksejagt anført af McCarthy.

I sin storhedstid som radiostjerne – og som en dedikeret, hårdtslående politisk ”progressiv” – gifter Ira sig med Hollywoods elskede stumfilmstjerne, Eve Frame. Deres glamourøse hvedebrødsdage på Manhattan er dog kortvarige, og med udgivelsen af sine skandaløse erindringer udpeger Eve sin mand som ”en amerikaner styret fra Moskva”.
JEG GIFTEDE MIG MED EN KOMMUNIST er en fortælling om personlig ondskab, forræderi og hævn og et storslået portræt af efterkrigstidens Amerika, hvor den anti-kommunistiske feber ikke kun rasede i det politiske liv men også raserede venners, familiers, ægtefællers, forældres og børns liv.

Fakta om bogen
Type Bog
ISBN 9788702079623
Udgave 1
Udgivet 2011
Omslagsgrafiker
Oversætter Niels Lyngsø
Vejledende pris: 349,00

Ingen kommentarer:

Send en kommentar